Saturday, May 29, 2010

kawan.sebenar

true friend atau kawan sebenar....
apakah definisinya?
aku percaya, lain org lain definisinya....

bagi aku,
kawan sejati kawan yg sentiasa bersama ketika susah dan senang
dan apabila aku memerlukan mreka, mreka sanggup melupakan masalah mereka seketika demi mendengar dan berbicara serta menenangkan aku yg gundah....
itula kawan yg sejati..mendahulukan org lain dari diri sndiri...


tapi aku punye seorang sahabat
yg mengatakan akula true friend beliau
tapi bagiku beliau bukan la true fren ku...
tatkala beliau memerlukan aku, aku membelakangkan perasaan perit dlm ati demi beliau
aku mndengar masalah-masalahnya walaupun bagiku masalahnya itu sgtla remeh...

bila habis shj beliau membicarakan ttg rase hatinya,
aku pun bersuare menyatakan kegundahan ku yg terlalu berat utk ditanggung
responnye, menikam hatiku...menusuk kalbuku...
menangis aku...trus aku mengatakan pd diriku, dia bukan sahabat sejatiku....
dia hny seorang hamba Allah yg mementingkan dri sndri.... T___T

dia tidak nmpakkah jasaku menemukan dia dgn seorang hamba Allah lg...
tak mengapa...aku tak mengharapkan apa2...
sekurang2nya Tuhan telah menunjukkan aku sahabat apakah beliau itu.....

trima kasih kpd beliau... terima kasih sgt2!

No comments:

Post a Comment