Sunday, August 14, 2011

ramadhan ni aku hebat!!!

tajuk takleh blah.....padahal tade pape yg hebat pung!!
mak, ayah n beloved shista dh berangkat pulang jam 11.30 pg tadi....
mcm sedeyla plak kna tggl sorg2...dua ari berbuka meriah, tup2 kena tinggal smula..
haish...kena kawen cepat nih....(mode:gatal terlebey)

lusa interview ngan SPP....cuak sial...tatau nk study ape..abes suma aku kokak....
NKRA alhamdulillah berjaya baca n pahami..
MBMMBI pun takat ni okayla...
sjarah pendidikan malaysia pun abes aku bantai baca...
sat g ingat nk smbung dgn learning theories...
byk sudah lupe ooo..
yang aku msh ingat n suka adalah pavlov's classical conditioning, bf skinner's punye reinforcement tu....then maslow's hierarchy of needs..yg laen suma aku dh lupe...yg aku tau aku mmg apply theories dlm pengajaranku tapi tak igt nama...
ade gak nnt tak psl2 aku bg theory kaunseling...yg tu mmg aku hengat la...
subjek feberet aku tuh....

tengah dok kokak mane yg ptut utk interview, tibe2 aku terpandang status anak aku kat Bersih dulu...dia duk sebok cari lagu raya..aku bgla suggestion mane yg ptt...
bila dh bg suggestion phm2la..mstila diri sndri pun mau dgr...
bukakla si utube nih..dgrla lagu2 raya..walaupun lagu2 raya tu menggembirakan aku tetap rasa syahdu....

teringat ramadhan kat shah alam...rumah terbuka yaya, rumah terbuka mak ngah longkang (sgt tak snonoh bdk2 ni bg nama kat mak ngah yg telah berjasa menyumbat mknan dgn harga murah utk bdk2 uitm)....teringat terawih kat shah alam..teringat peristiwa terkunci kat luar lepas terawih sbb suma ngah mamai smpai lupa bwk kunci rumah....
teringat raya keempat my family n I pegi bergumbira mandi air terjun cemerong...teringat muka happy tok yang bila rumah dia penuh ngan anak cucu...teringat sesi makan buah rambai smpai perut kembung...
aduih...betapa aku telah menjejakkan kaki ke alam dewasa yang penuh dgn tanggungjawab dan komitmen...
ikutkan hati mau saja aku putar masa ke zaman yang paling manis di UiTM...zaman remaja yang indah...bebanan assignment yg menggunung tak sehebat bebanan kerja....tekanan menyipakan assignments n project skang ni menjadi kenangan terindah aku.....keseronokan membuat assignments smpai tido sejam dua saja buat aku rindu zaman belajar....

ramadhan ini aku hebat...
sbb berjaya mengharunginya seorang diri di rumah...
tanpa kehadiran shabat karib ku utk berbuka bersama....
rindu kehadiran mereka....
benarla usia dan pengalaman mematangkan....
ramadhan ini bukti kematangan aku untuk menerima tanggungjwab dan komitmen..
dan bukti aku sudah boleh berdiri di atas kakiku sendiri.... =)

No comments:

Post a Comment