Monday, August 15, 2011

aku jatuh cinta...

jangan menilai dulu...
ramai yg menilai cinta ini pada kekasih
tapi tak ramai yg melihat definisi cinta yang lebih luas...
cinta pada agama, cinta pada negara, cinta pada ibu bapa, cinta pada sahabat...
bukankah cinta juga

ya
aku jatuh cinta
bukan pada manusia
tetapi kepada karya manusia

aku menggodak laman sesawang
terjumpa satu blog ini
ya,
dia lelaki
bukan seperti lelaki-lelaki lain
pemikirannya sangat kritis
sangat kreatif
sangan puitis...

aku jatuh cinta dengan setiap baris ayat dalam entry nya
walaupun berselirat
dan terkandung ayat klasik yang agak sukar untuk aku fahami
tapi maksud yg tersimpan
sangat tajam, telus dan jujur

terus sahaja aku jatuh cinta
bukan pada empunya diri
tetapi pada tulisannya
dan karyanya....

=)

No comments:

Post a Comment