Tuesday, August 16, 2011

keberkatan lagi... saya suka =)

alhamdulillah..interview SPP arii berjalan lancar...
mujur sgt si interviewer tak tny soklan pelik-pelik...
aku tertarik dengan peringatan atau pesanan yang ala kebapaan di pengakhiran interview...
pesanan nya sama macam pesanan ustaz anhar...mengenai keberkatan...
dia mengatakan kerja yang diberi adalah amanah....
menjalankan tanggungjawab dengan amanah sangat penting...
kerana sesiapa yang tak beramanah, balasannya akan tiba dalam masa yang sekejap sahaja...
tak perlu tunggu mati dan diseksa di kubur...
atas dunia pun dah boleh dapat balasan...

berfikir sejenak...
insyaAllah aku akan cuba sedaya mungkin untuk menangkis godaan syaitan dan iblis yang bertalu
yang mahu aku buang keikhlasan untuk mendidik dari hati
dan yang paling penting
mengelak daripada melakukan kerja yang tiada kaitan dengan core business aku (direct selling dlm bilik guru)

minta dijauhkan...
amin...

No comments:

Post a Comment