Tuesday, August 10, 2010

jalan keluar?

alhamdulillah
ramadhan tiba juga
setahun menunggu
rindu terasa dihati
kehadiranmu Ramadhan al mubarak 
menenangkan hati ku yg gundah


tapi tatkala aku gembira menantikan ramadhan
ada sesuatu menimpa
bukan apa-apa sangat
hanya perasaan terkilan dek sikap seseorang 
yang padaku respon beliau telah membuat aku berkecil hati
seolah-olah jika perkara yang buruk itu berlaku beliau hanya mahu mencuci tangan dan lari


sungguh
aku terkilan
aku sedih
aku malu juga
dan aku sedang menidakkan apa yang aku rasa

mataku terbuka luas hari ini
atas kenyataan yang terlalu pahit untuk ditelan
mengapa perlu begitu responmu
kamu senantiasa menggembirakanku
tapi hari ini kamu telah menikam hatiku 
pedih sangat rasa
tak tertanggung rasanya

aku hanya mampu mengalirkan air mata
nasib baik, kehadiran ramadhan menceriakanku kembali
terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan bulan mulia ini...

No comments:

Post a Comment