Saturday, July 3, 2010

percaya & mempercayai

aku baru sahaja smpai di shah alam...
bertemu kembali dengan sahabat, merangkap rakan serumah sejak 5 tahun yg lepas...
kami berbual dan berbual....

hingga tiba pada satu topik yang agak hangat (pd pndanganku)
PERCAYA
perkataan yang mudah tapi begitu mudahkah utk menerima kepercayaan....
aku tertarik dengan ayat sahabatku ini, " bila kita tak percayakan org lain, sebenarnya kita tak percayakan diri sendiri"
ayat nya mudah, mendalam maksudnya...
aku ditinggalkan dengan persoalan
bolehkah aku percayakan diri sendiri?
bolehkah aku percayakan org sekelilingku?
masih bolehkah aku meletakkan kepercayaan terhadap org yg pernah memusnahkan kepercayaanku kepadanya?
aku akan menyoal dan terus menyoal diriku
jika ada sesiapa yang baik hati membaca blog ku yang tak seberapa ni, soallah diri anda juga...

No comments:

Post a Comment