Friday, November 5, 2010

sebab tu la..

muka aku muka garang
muka aku muka sombong
sebab tu la bila org yg tak kenal aku, bila tgk muka aku takut nak tegur
aku tegas
aku garang
aku tau apa yang aku mahu
sebab tu la bila aku mula berkata-kata, akan ada yang menganggap aku memberi arahan
aku suka membeli barang yang berkualiti supaya aku boleh pakai untuk tempoh yang lama
sebab tu la ade mulut-mulut cibai kata aku ni pentingkan brand...(otak letak kat lutut ke hapa?)

tapi
ada juga perkara tentang aku yang hny mereka-mereka yang rapat shj tahu

hati aku terlalu rapuh
sebab tu aku terlalu mudah untuk menangis
apa-apa masalah yang dtg, aku hadapi dengan tangisan dahulu
baru aku lebih bijak mengatur strategi menangani masalah (pelik tapi benar)
aku sangat sensitif
sebab tu la aku mudah sangat kesian kat org
dan sebab tu jugala org suka amik kesempatan atas kebaikan aku
aku sgt protective
sbb tu la bila kawan-kawan rapat aku tertindas, aku akan pertahankan mereka bermati-matian (tny azie dan dina)
sindiran aku tersangatla tajam
sebab tu la bila aku marah, aku hny perlu keluarkan sebaris dua ayat shj untuk membuat org yg wat aku mrh rase mcm nk bunuh diri
aku sangat anti orang yang selfish dan suka amik kesempatan
sbb tu la aku suka sgt wat org mcm ni rasa dlm neraka bila dekat ngan aku

mungkin ini hanya gambaran siapa aku
tapi sekurang-kurangnya aku kenal siapa diri aku
dan aku tak perlu bergantung kepada org lain untuk beritahu siapa aku dan bagaimana aku harus berkelakuan...
tak mcm sesetengah manusia yg tiada identiti yang aku jumpa sepanjang 23 tahun aku hidup..
aku kasihan dengan mereka
identiti mereka dibentuk oleh kawan-kawan atau boyfren atau girlfren atau strangers yg dorg tak kenal pun..
i mean, c'mon...get a life ...get to know yourself
stop being what people want you to be, just be yourself..
*p/s: jgnla pula jadi orang yang tak berguna atau si jahat yang hny mahu ambil kesempatan atas org lain...oopppsss maaf jika ada yang terasa...

1 comment: